phylomeen.reismee.nl

Easy rider tour

Hallo allemaal, daar ben ik weer:)

helaas nu niet van een computer maar moet ik op mijn mobiel het typ werk doen, dus ik zou het wat korter en bondiger houden;) Maar wat een avonturen heb ik weer beleeft afgelopen dagen achterop de motor bij Hau! Zondag ochtend pikte hij me op van het hotel en begonnen we aan onze tocht. De zon brandde op ons hoofd dus een verfrissend windje tijdens het rijden was heerlijk. Die dag reden we van Nha trang naar het Lakmeer. We begonnen langs de oceaan en reden langs een prachtig vissers dorpje. Tientallen gekleurde bootjes voor de kust, werkelijk een prachtig gezicht. Na een korte stop vervolgden we de rit. We reden natuurlijk niet over de saaie grote weg, maar we gingen over kleine bergweggetjes langs dorpjes en bijzondere plaatsen. Hau stopte bij alle interessante dingen die hij zag en hij wist me veel te vertellen. In de kleine dorpjes werd ik door alle ogen nieuwsgierig aangestaard. Eerst nog wat onwennig maar al gauw begon ik eraan te wennen en negeerde ik het gestaar gewoon. Ik was voor hun net zo interessant als zij voor mij. Na een hobbelige bobbelige tocht kwamen we eind van de middag aan bij het Lakmeer, een prachtig uitgestrekt meer van wel 5 km lang. Aan dit meer lag een dorp van de Hmong stam. Kenmerkend voor deze stam zijn de langwerpige houten huisjes op palen dus daar stond et dorp vol mee en ook onze homestay was helemaal in stijl. Bij deze stam zijn de ollen omgedraaid en heeft de vrouw het vor het zeggen. Grappig om te merken dat er een paar stammen zijn in Vietnam waar dat het geval is. Nada we een prachtige zonsondergang hadden bekeken en lekker hadden gegeten, lagen we al vroeg in bed, uitgeput van alle indrukken.

de volgende dag om 8u zouden we weer vertrekken. Eerst kregen we nog wat olifanten te zien. Hun grootte was erg indrukwekkend. We begonnen weer aan onze tocht, richting Dalat dit keer. Het landschap was weer heel anders dan gister, meer hooggebergten, maar de ervaring was weer even geweldig. Hau nam me mee naar een koffie plantage, een zijde fabriek (ik kreeg de kriebels van al die kruipende rupsen), naar een prachtige waterras met weinig toeristen en hij stopte weer bij elk interessant ding hij zag onderweg. S avonds kwamen we aan in Dalat, waar ik ik een hostel verbleef. In het hostel ontmoette ik wat mensen en de eigenaar nam ons mee naar een locale bbq plek, waar ze struisvogel en krokodil serveerden. Het klinkt interessanter dat het was, maar et was zeker een gezellige avond.

De volgende dag zou Hau me de omgeving van Dalat laten zien. We bezochten eerst het crazy house, wat idd erg crazy gebouwd was. Vervolgens gingen we naar een waterval. Een prachtige waterval,maar helaas erg toeristisch. Je kon in een achtbaan karretje de berg af scheuren richting de waterval, wat wel weer grappig was. Hierna bezochten we een pagode gebouwd uit mozaïek van scherven. Heel kleurrijk om te ziem. Hau wist me veel te vertellen over het boedistime, dus een leerzame trip. Hierna bezochten we een thee plantage en het groene dorp. Dit is niet ech een groen dorp, maar zijn honderden kassen waarin ze bloemen fruit en groente verbouwen, uitgestrekt over de bergen. Vervolgens bezichtigde ik het bloemen park. dalat is bekend om haar bloemen, wat zeker te zien was aan alle bloemen en planten en kleuren die hier te zien waren. Even een rustig en ontspannen pleke om rond te lopen. Zoals overal in Vietnam was deze plek erg romantisch aangekleed, waardoor ik Eelco toch wel even erg miste. Als laatste die dag bezochten we de vallei van de liefde. Dit klinkt dan weer romantischer dan het waS. Je had een prachtig uitzocht op een meer, maar da was et wat mij betreft ook. Ik verbaasde me ver alle plastic prul waarmee het hele bos was verpest tot een soort kinderspeel plaats of ik weet niet waar het op leek. Gelukkig vonden de Aziatische mensen het wel leuk en zag je overal mensen selfies maken met een plastic vlinder of plastic hert, het liefst nog een peace teken makend met hun handen:p na deze dag vol activiteiten was ik bekaf. Ik vroeg dan ook Hau me naar het hotel te brengen waar ik de avond lezend doorbracht en al om 9u lag te slapen als een baby.

de vierde en laatste dag van de easy rider tour was alweer aangebroken n om 8.30u gingen we op pad, naar mui ne dit keer. Ik begin mijn dag met een Jack aan tegen de vroege berg kou in Dalat, en eindigde de dag zwetend in een hemdje van de hitte, een groot verschil. Onderweg reden we weer langs prachtige uitzichten en meren. In Mui ne bezochten we de witte en de gele zandduinen, wat hier een echte bezienswaardigheid was. Ploeterend door et zand in de hitte waande ik me in de woestijn, maar het was mooi om te zien. Na 4 dagen was ik weer aangekomen bij de prachtige oceaan met zijn groen blauwe kleur. We passeerden mui ne et vissers plaatsje. Weer tientallen bootjes drijvend voor de kust. Hierna zette Hau me af bij mijn hostel en moesten we helaas afscheid nemen na 4 geweldige dagen.

In het hostel ontmoette ik gelijk de Australische Sarah en samen brachten we de avond kletsend, etend en cocktails drinkend door. Voor $8 per nacht is dit een geweldig hostel. Het beste tot nu toe. Heel luxe en schoon allemaal, maar ik heb dan ook gehoord dat hij slechts 6 maanden open is. Bij het hostel zit een geweldig zwembad, dus vandaag besloot ik een relax dagje aan het zwembad te houden. Ik heb gezwommen, in de zon gelegen, een boekje gelezen, gedronken en lekker gegeten in het restaurantje bij het hostel. Vanavond ga ik met een groepje ergens wat drinken en naar live muziek luisteren. Een ultiem relax dagje om me op te laden voor het laatste deel voor mijn reis. Morgen neem ik de bus naar Ho Chi Min city. Van daaruit wil ik nog 2 of 3 dagen in de Mekong Delta doorbrengen, voordat ik weer in het vliegtuig naar huis zal stappen.

Reacties

Reacties

beatrice

Leuk om te lezen Phylo! En ik ben wel benieuwd naar het bos met die plastic beeldjes. Ik wil het graag op afbeeldingen Googlen. Hoe heet de plek? :-)

Groetjes Beatrice

Nienke en Noek

Haha nou gelukkig heb je het kort gehouden ;) .. konden wij heerlijk genieten van al je verhalen en avonturen. Fijn te lezen dat je het naar je zin hebt, zoveel moois ziet en leuke mensen ontmoet. Veel plezier nog!

Antje

Noem dat maar kort en bondig ;) maar wij lezers zijn er blij mee. Heerlijk om te merken dat je het zo naar je zin had. Ik blijf het stoer van je vinden al die avonturen alleen aan te gaan en dan maar zien wie je er bij aan gezelligheid en insite-information kan helpen. Ik hoop dat je nog heel wat leuke dagen te wachten staan

Anneke

Prachtig weer, je verhaal te lezen en wat een avonturen maak je mee ,zoveel moois te zien, passend bij jou om het allemaal aan te gaan. Petje af ...in je uppie! Ik had de foto's al gezien en meende de koffieplanten te herkennen, verder helpt je verhaal om te plaatsen wat wat is.
Geniet nog lekker van je laatste dagen en fijn je a.s. donderdag weer op te halen..!dikke kus

Greetje

Wat weer een leuk verhaal en mooie foto's. Bijna "jammer"dat je donderdag al weer terug komt, omdat met je mee reizen op deze manier zo veel plezier geeft. Begrijp me niet verkeerd: ik zal blij zijn als ik je weer in Nederland zie! Hoop dat je nog een paar leuke dagen hebt, en alvast een goede thuis reis gewenst. liefs van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!