phylomeen.reismee.nl

Ha Long Bay

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer:) en weer een heel avontuur verder. Zaterdag ochtend vroeg vertrok ik met een bus naar Ha Long Bay. Een vrij krap busje en de rit was ongeveer 4.5u, dus mijn knieen konden daarna wel een wandelingetje gebruiken. Eenmaal op de boot maakten we kennis met de groep en kregen we een uitgebreide lunch van rijst, allemaal soorten vis,vlees, groenten en fruit. De natuur om ons heen was geweldig. Overal rotseilanden zover als het oog reikt, omgeven met prachtig turkoois gekleurd water. Helaas was het te koud om te zwemmen, maar het zag er allemaal geweldig uit. Na de lunch gingen we ergens aan land om een grot te bekijken. Opzich een mooie grote grot, maar helaas schenen er groene gele blauwe en rode lampen vanuit elke hoek en liep je in een rijtje toeristen, waardoor het voor mij niet een bijzondere bezienswaardigheid was. Hierna gingen we een tochtje maken met een kayak, wat ik wel weer heel leuk vond. Lekker zelf tussen de rotseilandjes door kayakken gaf me het gevoel alsof ik op een zeer avontuurlijke reis was. Hierna gingen we aan boord en kregen we weer een lekkere maaltijd voorgeschoteld. Na de maaltijd moedigden de Vietnamezen ons aan om karaoke te spelen, DE activiteit en tijdsbesteding hier in Azie, maar ze konden ons er niet echt warm voor krijgen. Wij vulden onze avond met geklets en kaartspelletjes. Er bleek een echte magicien op de boot aanwezig te zijn, de australische Damian. Hij vermaakte ons met werkelijk de moeilijkste kaart trucs, die hij allemaal vlekkeloos onder de knie had. Heel knap, het zorgde ervoor dat de ogen van de vietnamese crew bijna uit hun hoofd vielen van verbazing en ze bleven maar vragen om more more again again.

De volgende dag werden we gewekt voor ontbijt. Hierna splitsten de groep zich op, de ene helft had gekozen voor 1 nacht op de boot en zou weer terug richting de haven gaan, en de andere groep waaronder ik had gekozen voor een 2e nacht in een bungalow op het eiland. Wij moesten overstappen op een andere, kleinere boot en vertrokken richting het eiland. Deze tocht vond ik echt de alles mooiste tocht van afgelopen dagen. We verlieten de erg toeristische baai Ha Long Bay, waar elke 2 meter een andere grote toeristen boot het uitzicht verpest, en gingen naar een andere baai die nog mooier was en waar geen enkele toeristen boot te zien was. Voor deze baai moest je namelijk een fee betalen, wat ervoor zorgt dat de boten die er niks te zoeken hebben er niet naartoe gaan. Prachtig konden we alle eilanden bekijken een foto's maken zonder toeristen erop. Ook vaarden we lang de drijvende dorpen die hier nog steeds zijn. Dat zijn kleine hutjes op drijvende vlotten. Ongelooflijk hoe die mensen daar kunnen leven, heel bijzonder om te zien. Na 2u varen zagen we een prive stukje eiland met bamboe en houten hutjes erop, onze bungalows. Helaas was het nog steeds behoorlijk fris, want in de zomer moet dit helemaal fantastisch zijn, maar ook nu zag het er prachtig uit. 's Middags gingen we voor een fietstochtje. Het was heel mooi, maar ik dacht ach gewoon een fiets tocht zoals ik elke dag fiets, maar alle niet Nederlanders vonden het helemaal fantastisch. Met hun sportkleding aan, zie strakke hardloopbroeken en shirtjes, gingen ze op pad. 's Avonds kregen we weer lekker eten en na nog even kletsen lag iedereen al op tijd in bed.

De volgende ochtend, dag 3 in Ha Long Bay, werden we om 8u alweer opgehaald met een boot. We hadden weer de meest prachtige tocht voor 2u voordat we weer in het drukke Ha Long Bay aankwamen en moesten overstappen op de grote boot. Hier kregen we lunch, we leerden hoe we spring rolls moesten maken, een echte lekkernij hier, en vaarden terug naar de haven.

's Avonds was ik weer terug in Hanoi, maar toen kwam er nog iets heel gezelligs. Rinke (Eelco's broer) en Stephanie waren voor 1 dag in Hanoi, voordat ze vandaag weer terug naar Amsterdam zouden vliegen. We hebben met zijn drieeen lekker Vietnamees gebbq't. Je had een klein tafeltje met een eigen klein bbq'tje waarop je stukjes vlees en groente kon bakken. Echt een ding wat je gedaan moet hebben als je in Hanoi bent geweest vonden we. Daarna deden we nog een drankje en nu zijn ze weer in het vliegtuig gestapt. Goede reis naar huis Rinke en Stephanie!

Ik blijf vandaag in Hanoi lekker rustig aandoen, want ondanks dat de 2 tours van afgelopen week echt een geweldige ervaring waren, was het ook wel erg druk en vermoeiend. Het zonnetje schijnt volop, dus ik slenter straks rustig wat door de straten, voordat ik morgen doorvlieg naar het zuiderlijker gelegen plaatsje Hoi An.

Tot snel weer allemaal!:)

Reacties

Reacties

Antje

Fijn om je reisverslag te lezen. Wat enig dat je R en S nog ontmoet hebt en dat jullie gezellig samen de avond hebben doorgebracht. Bekom maar weer lekker even van je avonturen en goeie reis naar Hoi An.Knuf.

Greetje

Wat een leuke verhalen. Zie dat je geniet! Liefs van ons.

Anneke

Wat een leuk verhaal heb je weer geschreven, helemaal hoe jij het beleeft. En mooie foto's, ik zit lekker mee te genieten. Je hebt vandaag ontspannen zitten lezen op je e reader en bent misschien een beetje bijgekomen.
Een goeie reis naar Hoi An en pas goed op jezelf op weg naar je volgende belevenissen.
Dikke kusss....

Bea

Wat een avonturen Phylo!

Isabelle

Beste Phylomeen,

Ik ben Isabelle en werk voor het vertaalportaal bab.la. Ik contacteer u in verband met onze Top 100 Internationale Uitwisselings- en Ervaringsblogs 2015, waarvoor wij een sterke interesse hebben in uw blog.
Voor verdere uitleg over onze competitie en wat u kan winnen, gelieve hier even een kijkje te nemen: http://www.lexiophiles.com/featured-articles/ix15-how-the-competition-works
Aangezien uw blog in aanmerking komt voor de nominaties heb ik uw emailadres nodig zodat ik verder contact kan opnemen met u. Gelieve mij vandaag nog een mailbericht te sturen met uw email indien u interesse heeft. U kan mij contacteren via: isabelle[at]bab.la

Hopelijk tot mails!

Met vriendelijke groeten,
Isabelle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!